[05/2023] Documents accessibles per a tothom: principis de llenguatge planer i lectura fàcil
[05/2023] Documents accessibles per a tothom: principis de llenguatge planer i lectura fàcil.
Curs virtual de tècniques per elaborar textos accessibles per a tothom.

Objectius
Amb aquest curs es pretén:
- Donar a conèixer els conceptes de Lectura Fàcil i Llenguatge Planer.
- Proporcionar les competències bàsiques per adaptar i elaborar materials entenedors i accessibles.
Programa
- Els conceptes de Lectura Fàcil i Llenguatge Planer. Punts d’unió i diferències.
- Pautes per elaborar i adaptar materials.
- Les directrius de l’IFLA (International Association of Library Associations and Institutions) i d’Inclusion Europe.
- Contingut, llenguatge i forma.
- Criteris de llegibilitat i comprensibilitat.
- Exemples de materials adaptats (cartes administratives, informes, butlletins, tríptics, cartells, correus electrònics i pàgines web).
- Pràctica d’adaptació de textos
Formadora:
Eugènia Salvador Mencerré
Llicenciada en Ciències Econòmiques. Codirectora de l’Associació Lectura Fàcil des de la seva creació l’any 2003. Ha impartit classes d’Informació i Documentació a la Universitat Pompeu Fabra i a la Universitat Oberta de Catalunya. Coordina els cursos de formació que s’imparteixen des de l’Associació. Adapta i supervisa les adaptacions a LF de diverses editorials i administracions públiques.
Participants màxims: 20
Durada: 4 hores, de 15 a 19 hores (virtual)
Preu: 36 € (72 € no socis). Socis aturats 50%
Data i lloc: 20 de novembre. Seminari online en directe (Plataforma Jitsi).
Certificat: Assistència
Àrea: Formació bàsica
Dates d’inscripció: Fins el 15 de novembre
Inscripció tancada