Avui visitem un dels principals centres musicals privats a Catalunya que vetlla intensament per la gestió de la documentació activa
Marta Grassot, arxivera i musicòloga, responsable del Centre de Documentació de l’Orfeó Català i Sergi Borrallo Llauradó (Consell de Redacció de la Dada)
Avui visitem dos arxius privats d’una entitat amb una gran història al darrere, que ens mostren nombroses peculiaritats tècniques
Helena Escobar Socias (responsable de l’Arxiu de la Fundació del Gran Teatre del Liceu), Elena Rosales Cantarell (responsable de l'Arxiu Musical del Gran Teatre del Liceu ) i Sergi Borrallo Llauradó (Consell de Redacció de la Dada)
Quina ha estat la trajectòria del cant coral a Catalunya ens els últims cinquanta anys? Quins cors han sorgit, quin repertori han cantat, quina repercussió nacional i internacional han obtingut, i quin paper juguen en l’activitat musical de Catalunya?
Marta Grassot Radresa, responsable del Centre de Documentació de l’Orfeó Català (CEDOC) i Oriol Escuté Zamora, tècnic d’arxiu al Centre de Documentació de l’Orfeó Català (CEDOC)
Els arxius musicals de Catalunya són encara avui un aspecte poc conegut, tant en el context dels arxius catalans com entre la societat.
Marta Grassot. Arxivera i musicòloga, responsable del Centre de Documentació de l’Orfeó Català
El Centre de documentació de l’Orfeó Català, custodia un ingent fons documental amb una gran heterogeneïtat documental. Dins els fons d’arxiu, les obres que giren entorn la temàtica nadalenca hi tenen un pes important, i entre elles, en destaquem una de molt especial, amb uns orígens musicals que es remunten a l’edat mitjana, es tracta del Cant de la Sibil·la.
Marta Grassot. Arxivera i musicòloga, responsable del Centre de Documentació de l’Orfeó Català